18/11 Bezoek aan Ome Ho (Chi Minh) ging net niet door.

18 november 2018 - Hanoi (Ha Noi), Vietnam

De hernieuwde kennismaking met Hanoi ging vanmorgen nog even door. Onze haan in het te kleine kooitje leeft nog en loopt vrij rond! Die gaat de Kerst wel halen. En het oude vrouwtje van nummer 55 is behoorlijk opgeknapt. Drie weken geleden gaf je haar geen cent. (Je kunt hier gewoon naar binnen kijken, de woon- en slaapkamer hebben hier geen privacy) Ze lag amechtig te bed...
Een flinke wandeling naar het andere end van de stad. Op naar het mausoleum van Ome Ho. Onderweg nog een paar historische gebouwen gezien, waaronder de eeuwenoude vlaggentoren. (Radio Hanoi!) het enige militaire gebouw dat de bombardementen heeft overleefd.
Voor het bezoek aan het mausoleum kwamen we net te laat. Blijkt alleen smorgens tot 11.30 te zijn. Daarna gaat de koeling weer een paar tandjes omhoog, anders smelt-ie. Volgend weekend beter.
Maar wel de unieke trein door de oude wijk zien rijden. Komt één keer per dag voorbij. Hadden een plaatsje langs de rails op een klein terrasje. Toen de trein kwam moesten we een metertje naar binnen!
Morgen gaan we 250 Km maar het noordoosten: Ba Be National Parc.

1. Braad:
    19 november 2018
    Leuk dat jullie zo veel beleven/zien !\