26/10 Toen wij uit Amsterdam vertrokken...

24 september 2018 - Hanoi (Ha Noi), Vietnam

Met een vliegreis van 14 uur voor de boeg zijn we donderdagmorgen vertrokken naar Hanoi. Een prettige reis met de Chinese Southern club, met in een tussenstop in Guangzhou. Behalve dan dat kind dat zonodig bijna de hele reis moest blèren. Dus weinig geslapen en dan nog bijna 4 uur in diverse rijen staan op luchthaven Guangzhou; transfer, security, stempeltje voor visa, paspoortcontrole. En dat op een van de grootste luchthavens ter wereld, waar alleen maar wordt overgestapt. Was wel het ongezelligste en saaiste vliegveld ooit, leek wel een masuleum. Maar de bami tijdens de lunch, diner en ontbijt smaakten heerlijk. Een beetje van het nivo #45 van Gorkumse Chinees.

Bij aankomst in Hanoi stond zoals afgesproken een chauffeur klaar met ons naambordje. Die bracht ons door de drukke straten van Hanoi verder naar het hotel. Goed gekeurd. Slapen op de 7e verdieping dus geen herrie van straat. Effe dutje en dan naar het terras! Prachtig weer en heerlijk bier. Geen bitterballen maar natuurlijk wel loempia's in alle soorten en maten. Gelijk een sim kaartje in de phone gezet met een Vietnamees nummer, want Vodafone rekent woekerprijzen voor internet en bellen in Vietnam.

Nog een rondje gemaakt op de nachtmarkt, drankje op terras, leren oversteken tussen duizenden scooters door, miljoenen Dong gepind en blog bijgewerkt. Nou is het effe mooi geweest, morgen weer een lang programma! Gaat dat zien....