Lange tocht naar watervallen, maar dat valt tegen.

24 februari 2024 - Da Lat, Vietnam

Een lange tocht langs de oostkant van het meer en door de binnenlanden weer terug. Prachtig weer en nog steeds in de t-shirts op de scooter. Op zoek naar de beroemde watervallen waar iedereen voor wil poseren. Uiteindelijk gevonden, want de bewegwijzering laat hier te wensen over. Zo hebben we onderweg de aanwijzing gemist voor de boswandeling.

Aangekomen op het prachtige park van de waterval, blijkt dattie het vandaag niet doet: te laag water in het meer! Dan moeten we het maar doen met wat kleine watervalletjes in het park. Waar ook een heuse skihut is…

Verder naar het zuiden gereden waar de weg ophoudt en de “Happy Hill” begint. Een park voor de happy people met oneindig veel romantische zitjes. Met uitzicht op het meer kun je je daar heerlijk happy voelen. Daarna met een omweg door het binnenland weer terug.

Na een poosje vragen we ons af of we nog goed zitten, maar helaas geen ontvangst voor Google. Bij een resort gestopt en daar lukte het wel: we zitten goed!

Tijdens de lange rit hebben we ook de Pagode en/ of Monastry gemist. Jammer want we wilden de Boeddha van ‘de juiste weg’ nog een offer brengen als dank. Een portie gepofte kastanjes, die we onderweg kochten, waarvan we er aantal niet open kregen.
sAvonds rondje over de avondmarkt en een restaurantje bezocht dat we via Lonely Planet hadden gevonden.

Morgen een tochtje naar een koffieplantage, met een luchtje…

Happy juiceThe LakeAvondmarkt

1. Marijn:
    24 februari 2024
    Klinkt als een heerlijke tocht. Is er ook een vergeten Buddha ?
  2. Jasper:
    24 februari 2024
    De shortcuts zonder Google leveren vaak de mooiste avonturen op! En hoe zit dat met die koffie, ik dacht dat die uit Indonesië kwam.
  3. Eddieman:
    24 februari 2024
    Tja, daar moet je hier niet mee aankomen. Die wezel is eigenlijk een civitkat die oorspronkelijk in het wild leefde in Indonesië. Maar wij (hier in Viet) hebben het commercieel gemaakt.
  4. Marianne:
    29 februari 2024