13/11 Naar de krijtsteenrotsen van het Nationaal Park op Cat Ba.

14 november 2018 - Cát Hải, Vietnam

Eens een keer wat anders: een bezoek aan het nationaal park v/h eiland. Een karstgebergte met bijzondere flora en fauna. Erop af!

Ligt 15Km verderop en normaal doe je dat met een scootertje. Maar dat durven wij niet.... Dus maar taxi genomen. Wandeling gemaakt door het rotsige gebergte. Weer es wat anders om tegen die stenen te klauteren. Wel zwaar. De bijzondere bomen zijn allemaal voorzien van info, waar wij helaas nix van snappen. Van de bijzondere diersoorten hebben we er geen één kunnen ontdekken. Jammer, want van de 'witkoplangoor' hadden wij ons veel voorgesteld. Enfin weer een zware en mooie tocht.

Afsluitend nog een grot bezocht. Tja...net als bij kerken; heb je er één gezien dan heb je ze allemaal gezien. Grot was niet zo imponerend. Ed stoot flink z'n kop aan zo'n stalentiet en heeft t gehad...

Voor de rest luieren. Wat fijn is aan het geld hier dat ze geen munten hebben. Dus geen zak metaal in je broek. Het kleinste biljet is 1000 Dong en is ca 5 ct waard. Makkelijk als bladwijzer. En: men verwacht hier nergens fooi! Mooi land.