24/11 Kerstinkopen gedaan in oudste gedeelte van Hanoi.

24 november 2018 - Hoàn Kiếm, Vietnam

Zo, dit wordt het laatste verslag via de Vietnamese simkaart, die vandaag afloopt, net als ons visum.... Een super simmetje!
Vandaag door de eeuwenoude binnenstad gebanjerd, met z'n smalle straatjes en honderden winkeltjes. Van grafstenen tot verse schildpadden; alles kun je hier kopen. Het is het enige deel van de stad dat niet door de Yanken is gebombardeerd. Ook nog naar de oude Long Bien bridge geweest. Die vele malen door de Yanken gebombardeerd is en even zovele malen door de Viets weer opgelapt. Totdat de Viets besloten de krijgsgevangen in te zetten bij de herbouw. Toen was het snel afgelopen met de bommen en een keerpunt in de oorlog.
Tijdens de wandelingen kwamen we een fraaie karaoke artieste tegen. Ook wel de nachtegaal van Hanoi genaamd. Zie de nieuwe video en geniet!
Na de geslaagde inkopen een mooi culturele afsluiting. Een bezoek aan het wereldberoemde Water Puppet Theatre. Een indrukwekkende show, waarvan we niet veel begrepen. Waarschijnlijk heeft dat mannetje met het rode vestje gewonnen van de snodaaards.
We hadden een plek op de eerste rij in het grote theater en kregen na afloop nog een setje fotoos en CDtje mee!
Morgen op bezoek bij Ome Ho.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nel Meeder:
    25 november 2018
    Prachtige reis! Wanneer zijn jullie terug?
  2. Eddieman:
    25 november 2018
    Hoi Nel, als alles goed gaat (...) dinsdagmorgen vroeg Schiphol. Nu effe naar Ome Ho. Grtz!