21/11 Een onvergetelijke fluisterboottocht op de 3 Meren.

21 november 2018 - Ba Bể Nationaal Park, Vietnam

Een priemend zonnetje vanmorgen vroeg. Dat belooft een fraaie dag te worden. En dat werd het ook! Volop zonneschijn voor de boottocht op de drie meren. Na de sliertjes met kip en koriander achterop de scooter naar het haventje gebracht. In tegenstelling tot de meesten, die een 12-persoons overdekte motorboot huren, hadden wij een twee persoons 'prauw' gehuurd met een roerganger die peddelt. Op die motorboten kan je elkaar niet verstaan van de motorherrie. Bei uns is het muisstil en hoor je alle geluidjes in de prachtige natuur.
Het werd een supermooie tocht van een uurtje of 4. Met eerst een stop bij een eilandje met Boeddha tempel. Ed op aanraden van Elly een petje gekocht. Niet alleen tegen de zon, maar ook tegen het nog steeds vreemde kapsel... ( wel door DE coiffeur van Mai Chau geknipt!) Onderweg nauwelijks verkeer en halverwege nog een ravitaillering. Al met al een supergeslaagde tocht.
Blijkt er volgens de hotelman een boeddhistische spreuk op Ed se petje te staan..  Morgen weer een zonnige dag. We gaan dan een scootertje huren (...) en wat toeren door het Natuurpark. Pleisters en jodium niet vergeten. Zo. En nu een Bia Saigon!