Fris en fruitig aan de start.

5 februari 2024 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Na goede nachtrust en een stevig ontbijt was de vermoeidheid grotendeels verdwenen. Met Vince afspraken gemaakt over de excursies.

Er op uit om Dongs te wisselen. Moeilijke valuta met veel nullen. Voor de IPhone een lokale Simkaart gekocht. Kunnen we onbeperkt internetten met een Vietnamees nummer. Zijn nu alleen via Whatsapp te bereiken.

Het plan was om voorzichtig te zijn met verse groenten etc, om de darmflora niet te veel te belasten, maar dat plan is al snel overboord gezet. De eerste streetfood zit er op. Nog niet de speciale delicatessen, zoals kikkers(!). Ze zijn hier gek op Kermit.Wel heerlijk frans stokbrood. Met de lage krukjes ging het redelijk. Er zijn daar geen obers die je een handje helpen met opstaan.

Temperatuur valt mee. Goed te doen om te wandelen. 35 overdag en 25 in de avond. We zitten in een district met veel winkels en restaurants. Natuurlijk op terras een biertje gedronken. Heeft hier maar 3%, goed voor de lijn. Vandaar dat de Vietnamezen zo slank zijn. Bij het afrekenen gaf Elly, die belast is met de vreemde valuta, zomaar 12.000 Dong fooi! Later bleek bij nacalculatie dat dat slechts 45 eurocenten te zijn.

Inmiddels is men druk bezig de stad te versieren voor Tet nieuwjaar. Ben benieuwd.

1. Marianne:
    Oh das gaaf TET!!
    Ik reis mee, en wil ook mee-eten...🐷
    Veel plezier met mijn Vince ❤️😘❤️
  2. Ellen du Cloux:
    5 februari 2024
    Klinkt prima. Geniet ervan!
  3. Peter:
    5 februari 2024
    kan je nog eens wat weggeven
  4. Wim:
    5 februari 2024
    Leuk en spannend! Ben benieuwd!
  5. Jasper:
    5 februari 2024
    Kikkers en stokbrood, weet je zeker dat je in Vietnam bent?😂

Jouw reactie