Vijf sterren streetfood tour door Saigon.

6 februari 2024 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Start was ongelukkig vanmorgen. Om 4 uur ‘s nachts ging er een airco a/d buitenkant kapot. Veel herrie en niet meer geslapen. Hebben andere kamer gekregen. Fikse wandeling gemaakt naar de Saigon River. Geen schip gezien, wel mooie wandelpaden. Beginnen al aardig aan het verkeer te wennen. Oversteken van een drukke 6-baans weg gaat nu soepel.

De avond was met gids Vince en z’n knecht voor een uitgebreide streetfoodtour langs de beste spots in Saigon. Achter op de scooter! En dan ervaar je hoe ze met die drukte van honderden scooters omgaan. Soms kruisen twee stromen elkaar. Niemand scheldt of steek z’n middelvinger op. Het is geven en nemen. Ook voetgangers worden ontzien en we hebben gedurende de avond geen aanrijdingen gezien.

Toch wat over het eten. Dat was bijzonder.  Smaken, kruiden en smaken die we nog nooit hadden geproefd. Veel unami. We bezochten een aantal spots. Sommige streetfoods zijn meer dan een kilometer lang. Met zelfs sushi en seafood. We doorkruisten een aantal districten. Saigon heeft er 21 met z’n bijna 10 miljoen inwoners. Afgesloten met een overheerlijke seafood maaltijd.

Nog een bezoek gebracht aan een onmetelijk grote bloemenmarkt. Speciaal voor een bossie tijdens Tet. Prachtige bloemenzee, waarbij veel bloemen ingepakt zijn, zodat ze het weekend pas open gaan. Elly onderscheidde zich als ervaren lotusbloemkenner.

Zo. En nu een biertje…

1. Edward:
    6 februari 2024
    Zo te horen komt de inelijke mens niets te kort. Om een beetje in jullie sfeer te komen, vanmiddag naar de markt in O voor een Vietnamese loempia. Geniet ze. p. s. Unitas opnieuw verloren.
  2. Marianne:
    8 februari 2024
    Jajajaaaaaa, ZALIG!!!!
    GEWELDIG, jullie op de scooter
    Hoort zo bij Ho Chi Minh /Vietnam!

Jouw reactie