Naar het raarste en gekste hotel in Da Lat.

22 februari 2024 - Da Lat, Vietnam

Vandaag lopend naar het Crazy House gegaan. Valt niet mee met al die klimmetjes en dalen. En dan nog via Google de kleinste weggetjes opgestuurd.

Het Crazy House in Dalat is absoluut het raarste huis in Vietnam. Het is gebouwd als hotel en kunstwerk door een Vietnamese architect. Een mix van Gaudi, Dali en Alice in Wonderland. Maar nu ook een surrealistische attractie, om de kosten wat te dekken. Je zult hier maar logeren met de hele dag toeristen om je huis.

Via de receptie een adres van apotheek gekregen, hier vlakbij! Hebben ze toch die oogdruppels! Ed ziet het weer helemaal zitten. 👀 Als dank heeftie wat fruit bij de Boeddha van het licht gelegd.

Gelijk even nieuwe simkaarten gekocht voor laatste week. Ook Elly heeft nu Vietnamees nummer en kan nu ook onderweg routes bijhouden etc. En appen! Voor de liefhebbers; ons nummer hier is
+84568259654 . Bellen kost ons niets, jullie wel natuurlijk!

De temperatuur is overdag heerlijk, zo’n 28 graden, maar zodra de zon ondergaat en dat is al om 6 uur wordt het frisjes. Pakweg 18 graden. Brrrr

Lopen overdag gaan we niet meer zoveel doen. Dat wordt te pittig met al die klimmetjes. We gaan voor overdag een scooter huren de komende dagen. Voor overdag, want de controle is hier streng op het gebruik van maar één biertje.
De avonden nemen we taxi’s. De eerste dagen werden we nog getild door die boefjes, met iPhone als taximeter!

We gebruiken nu de Grab App. Fantastisch. Ze staan binnen 3 minuten bij je. Kosten maar een derde van de eerdere prijzen en het wordt automatisch afgeschreven. En je ziet in de app de auto komen, welk nummer, welke chauffeur. Dat dat allemaal maar kan!?

Ook nog ff twee tickets voor een vlucht naar Saigon geboekt voor a.s. dinsdag. Natuurlijk met VietAir!

KlimmetjeCrazy2Warm bakkie

1. Willeke:
    22 februari 2024
    Wat een geluk dat ze daar ook die oogdruppels hebben! En veel plezier op de 🛵
  2. Marijn:
    22 februari 2024
    Fijn die app, ja die taxiboeven zijn overal hetzelfde !
  3. Wim:
    22 februari 2024
    Hopelijk ka die scooter wel makkelijk de berg op. 🙃
  4. Jasper:
    22 februari 2024
    Zelfs zonder oogdruppels is die house behoorlijk crazy!
  5. Peter:
    22 februari 2024
    je ziet het weer scherp oude

Jouw reactie