200Km, 4 uur rijden, 5 graden kouder, 2 hotels.

21 februari 2024 - Da Lat, Vietnam

Vandaag een saaie reisdag naar Da Lat. In de bergen op zo’n 1,5 Km hoogte. Ik mag van Elly geen grapjes maken over ‘De Lat ligt hoog etc. Is een beetje flauw. Ok, maar is toch goed voor de kijkcijfers? Dat werd hartelijk weggelachen.

Staan we al 3 kwartier op onze limousine naar Da Lat te wachten, komt er zo’n klein busje aanzetten. Vooruit je kan niet alles hebben. Maar net buiten de stad stappen we over in de geplande limousine. Een fraaie tocht in sjieke bus, alleen de weg laat vaak te wensen over. Een beetje wobbelie dobbelie. Aan de oren te merken zitten we al aardig hoog in de bergen. En dan eindelijk Da Lat. Een grote stad - 400k inwoners - met een gigantisch meer in het centrum.
Aangekomen bij ons GreenEco hotel sloeg de stemming om. Bleek dat de geboekte kamer was vervangen door een kleinere met zonder balkon! Daar namen we geen genoegen mee, ondanks onze pro Eco plannen. Uiteindelijk een ander hotel geboekt, kilometertje verder op. Een Boutique Hotel! Met balkon, dat met behulp van een schoenlepel toegankelijk is. En zwembad, waar Elly toch niet ingaat….

Met taxi naar stad gegaan. Aan meer wat gedronken. Leuk al die stelletjes in een zwaan. Het centrum verkend en verder onze plannen gemaakt. Gaan morgen naar het ‘Crazy House’ . Dit op aanraden van onze Gorkumse reisadviseuze voor het verre oosten M. die zelf in Lanzarote zit/fietst. Maar daarover morgen meer.

Ed komt tot de ontdekking dat z’n oogdruppels eerder op zijn dan verwacht. Oei.. Morgen eens een apotheek bezoeken. Zou wel mooi zijn alstie nog licht geeft aan het eind van de reis.

We gaan het zien, of niet.

ZwanenmeerBusstationAvondmarkt Da Lat

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marijn: