Het jaar van de draak is begonnen.

11 februari 2024 - Phan Thiet, Vietnam

HppynwyrVandaag is het nieuwjaarsdag. De versieringen worden steeds grootser. Alles lijkt gesloten en dat komt ons niet zo goed uit. Allereerst geen stokbrood bij t ontbijt. Uiteindelijk vinden we bij een klein kraampje nog wat stokbrood. Op de stoep van een winkel heerlijk zitten opsmikkelen.

Het plan was vandaag om met de bus naar een volgende stad te gaan, waar super hoge duinen zijn. Goudgekleurd! Hup, naar het centrum waar de bushalte zou zijn. Maar eerst effe pinnen, er stonden wel 5 ATM’s naast elkaar. Maar bij alle automaten lukte het Ed en Elly niet er flappen uit te halen. Vreemd, curieus zelfs.  Hoe moet dat nu verder?

Daar komt een man op scooter ons in vloeiend Vietnamees vertellen dat de bus hier helemaal niet stopt. Met weidse gebaren wijst hij een gebied zo groot als de hele Lingehaven aan, waar de halte dan wel is.  Uiteindelijk gevonden en bij een lootjes-verkoopster gevraagd waar precies en hoe laat. Met haar IPhone vertaling maakte ze duidelijk dat we op de goeie plaats stonden, maar dat de bus vandaag niet rijdt. Feestdag hè!

Dan maar naar het terras aan zee. Was prachtig, hoge golven en veel wind.

sAvonds vis gegeten want veel anders is hier niet en toch maar es geprobeerd te pinnen bij een andere ATM. Laat het nou lukken. Wel kleine bedragen; Max 2.000.000 Dong. Genoeg voor ff.

We konden ons geluk niet op dat we bij ons eigen geld konden. We praatten nog lang na over de transacties en de uiterst vriendelijke computer.

Bedankt voor jullie leuke reacties, dat doet ons goed en geeft ons een warm gevoel .

PS Vandaag geen foto’s. Niet van het verkeerde bushokje, de weigerende flappentapper, de smoothie op t terras of de overheerlijke inktvip.

1. Edward:
    11 februari 2024
    Jaar van de draak belooft succes en welvaart. Een goed jaar om financiële doelen na te streven. Een niet werkende flappentapper helpt je daarbij😉
  2. Eddieman:
    11 februari 2024
    We hebben al een klein boeddhaatje gekocht. Gespecialiseerd in vreemde valuta.
  3. Ellen du Cloux:
    15 februari 2024
    Catelijne en Nol hebben in Zoetermeer vrienden. Hij komt uit Vietnam en zij uit China. Ze hebben ons onlangs uitgebreid verteld over de overeenkomsten en verschillen. Toevallig is het nu voor allebei het jaar van de Draak. Dat schept een band, zoals begrijpelijk is!

Jouw reactie