Oud en nieuw zonder oliebollen.

10 februari 2024 - Phan Thiet, Vietnam

Vandaag was het oudjaar in Vietnam. De feestdag van het jaar. Iedereen wenst elkaar en ons een gelukkig nieuwjaar. Of zoals ze hier zeggen CHÚC MỪNG NĂM MỚI.
Vanmorgen een fikse wandeling over de boulevard. Tenminste dat is grote voetpad op het stenen talud, dat de golven breekt. Maar het waait hard en er staat een flinke bries, waardoor het strand geheel verdwenen is. (Zie de magnifieke video).

Trouwens, die Viet gaan helemaal niet zwemmen. Die vermaken zich met het gezin achter de ‘Boulevard ‘ met gezin. Of op de terrassen van de gezellige resorts. Zo ook wij onder een parasol aan een smoothie van Durian&Kokos….

Waren we gisteren één van de laatste voor het ‘diner’, vandaag de eersten. Dit omdat het vuurwerk om 08.00 zou beginnen. Heerlijk gegeten, maar het vuurwerk kwam niet.  Niet goed begrepen: nu om tien uur. Beetje over de grote kermis gedwaald, naar de superlange dansende draak gekeken (zitten gewoon mensen in). Toen bleek het uitgesteld te zijn tot 12 uur. Zeker te veel wind voor de honderden drones. Geef mij het Chinese vuurwerk maar. Inmiddels zaten de terrassen overvol. Allemaal grote tafels met families. En morgen dunnetjes over thuis met bloemen, planten en veel goede voornemens.
Vanuit het raam nog gekeken, maar niets gezien. Wel veel muziek en erg valse karaokes op straat.