Van Saigon naar Phan Thiet

9 februari 2024 - Phan Thiet, Vietnam

Vandaag een reisden met weinig avonturen. De busreis van 3,5 uur naar de kust was prima geregeld. Mag ook wel voor 11 euro. Eerst word je opgehaald met een mini busje en dan met luxe car naar de kust. Comfortabel. Dan in PT word je netjes met een minibusje naar hotel gebracht.

De idyllische gedachte van een boulevard met strand hield niet lang meer stand. Hotel is in straatje achter de boulevard en het strandje heeft z’n beste tijd gehad. Daarvoor moeten we een stukkie verder.

Het blijkt hier fiks warm te zijn. Alles gesloten vanmiddag. We dachten vanwege Tet, maar men houdt hier siësta.

Een hapje eten werd savonds een uitdaging. Genoeg restaurants maar bijna niemand met een Engelse kaart. Dat worstelen puntje, want ons Vietnamees is nog lang niet op peil.Gelukkig wel seafoodrestaurant gevonden. Want vis is hier in overvloed.

Zitten te denken om een scootertje te huren. Om de buurt te verkennen. Het ontbijt vanmorgen was in een mooie tuin. Dat dan weer wel.