Een stadswandeling door Phang Thiet. Laatste dag.

14 februari 2024 - Phan Thiet, Vietnam

Ter afsluiting van ons verblijf hier maakte we vandaag een wandelingetje door de stad. Nou ja wandelingetje; Google gaf an dat we 13 Km hadden gestruind. Bij ruim 30 graden. Het viel op dat alle stoepranden een talud hebben, speciaal voor de scooters. Kunnen ze makkelijk de stoep op naar huis of om te parkeren. Iedereen netjes een helm en max twee volwassenen erop. Mogen dan wel paar kinderen tussen gepropt worden als ze maar een helmpje op hebben. Dat is wel een grappig gezicht zo’n peuter met een klein helmpje en Mickey Mouse oortjes!

Toch maar weer ff naar dat grote warenhuis. Toch wel benieuwd hoe dat hier is, maar helaas nog steeds gesloten vanwege nieuw. Dan maar de pas erin en naar het oude spoorwegstation. Een heel oude. Zo oud dat er niets meer van over was, behalve een alleraardigst plantsoen.

Het bleek aan de haven dat er toch schepen waren uitgevaren. Je merkt daar weinig van omdat er honderden liggen. We zagen het aan visvrouwen, die de netten aan het schoonmaken waren. Zaten vol met kapotte schelpen. Die slaan ze dan met een stok tot moes.

Met de wandeling met zonsondergang aan de boulevard bleek het superdruk te zijn met zwemmen. In de fikse golven en de meesten met hun kleren aan. Wij hebben het vanaf het terras met een kokos smoothie verder aangekeken.

Later zagen we veel brandjes in grote blikken. Het blijkt dat men de versierselen van oud&nieuw nu verbrand en offert aan de Boeddha van het nieuwe jaar.

Morgen reizen we naar Na Thrang. Om 12 uur met de bus. Nu maar hopen dat dat smiddags is en niet snachts… Daar kregen we geen zekerheid over. Spannend.

Voor BoeddhaMet de kleren aanVissen is weer begonnen

1. Hans en Lies:
    Hartstikke leuk verhaal.
    Jullie conditie is wel in orde!
    Nog heel veel plezier
  2. Jasper:
    14 februari 2024
    Geniet van t mooie weer! T is hier regen, regen en regen. We wachten met spanning op de volgende episode van E en E in V.
  3. Manon:
    14 februari 2024
    Fijn jullie zo n goede conditie hebben des te meer je ziet zitten 👋😁 .. Ik hoop dat t n mooie busrit wordt overdag.
  4. Nolly:
    14 februari 2024
    we genieten van jullie reisverhalen met de mooie foto’s
  5. Peter:
    mooie trip
  6. Ellen du Cloux:
    15 februari 2024
    Fred ging in zijn studententijd op vakantie in Italië altijd met kleren aan - ingesmeerd met afwasmiddel - zwemmen. Spaarde een wasserette uit!

Jouw reactie