Na Trang is prachtig maar wel erg groot.

16 februari 2024 - Nha Trang, Vietnam

Heerlijk geslapen in ons nieuwe hotel en genoten van een uitgebreid ontbijtbuffet. En nu houd ik er verder over op, om niet te veel gaan ‘etaleren’.

Natuurlijk eerst een lange wandeling langs de 5Km lange boulevard. Met veel tentjes, clubs en parasols. Maar ook veel vrije stukken strand. Weinig hoge golven door de geringe wind en de temperatuur is lager, pakweg zo’n 30 grdn.
Inmiddels hebben we een aantal spots vastgelegd om de komende dagen te bezoeken. En die liggen heel wat kilometers uit elkaar. Er rijdt een aantal stadsbussen, maar de dienstregeling en route daarvan lukt ons niet te ontcijferen. Dat zal weken vergen. Dus maar lopen en taxi’s.

sMiddags een strandje gepikt en daarbij viel op hoeveel eilanden er verderop liggen. Helaas weinig fertiel, meestal georganiseerde tochten. Een eiland is zelfs te bereiken per superlange kabelbaan! Gaan we zeker doen.

Opvallend zijn de vele Russische toeristen. Hoewel het merendeel vrouwen is: Moeten die mannen dan niet naar het front of zijn dat de vrijgevochten criminelen.. ? In het straatbeeld ook veel (toeristische) riksja’s. Uit China kunnen we ons nog herinneren dat het zitvlak in de broeken al meerdere keren was vervangen door het harde trappen. Maar hier niet! Geen glimmende zitvlakken. In fruitige boxershorts rijden ze op de kleurrijk verlichte riksja’s. Wat blijkt, die gasten rijden op elektrische fietsen. Watjes.
Hoewel hier elke dag de zo’n 12 uur schijnt zie je nauwelijks zonnepanelen. Hebben ze hier goedkope energie? De benzine kost ook maar minder dan een euro. Gaan we achteraan.

Maar eerst aan de vis, want die wordt hier niet duur betaald. En dan ook nog ff een paar kilo wasgoed naar de hotel laundry brengen, want de frisse dennegeur uit de koffers is nu toch wel geheel verdwenen.

Zelf je schelpen/schalen uitzoekenElektrische riksjaLang strand/boulevard

1. Ellen du Cloux:
    Gaaf fietsje!
  2. Jasper:
    16 februari 2024
    Ziet er goed uit! Stukken beter dan regenachtig gorcum. Ze hebben wel een ingewikkeld systeem voor de was, aan de foto te zien. Waarschijnlijk geen dennengeur.
  3. Janna:
    16 februari 2024
    Die fiets zou ik ook wel willen haha
  4. Nuki:
    17 februari 2024