Zondag. Rustdag

19 februari 2024 - Nha Trang, Vietnam

Waren we nog van plan een museum te bezoeken, werd dat onmogelijk gemaakt omdat die op zondag zijn gesloten.
Een wandeling naar het centrum dan maar. Een brede straat met afwisselend dure winkelcentra en winkeltjes van “Malle Pietje”. Een centrum zoals wij dat kennen - kerk met plein- is er in Azië niet. Wij kwamen tot een grote rotonde en beschouwden dat dan maar als centrum. Wel zagen we - net zoals in Hanoi - de trein door de achtertuinen van het centrum rijden.

Opvallend is het aantal hoge en smalle hotels dat er uit de grond wordt gestampt. Zodra er weer een winkeltje stopt wordt er een heel hoog en zeer smal hotel neergezet. Het beton overwoekert langzaam maar zeker de authentieke structuur.

Het lijkt dat de feestweek van de Draak voorbij is. Hotels stromen leeg en geen fout geparkeerde auto’s meer op de stoep. Nog wel veel Russen, die blijkbaar niet moeten bijspringen voor “het conflict”.

Opvallend is dat we nauwelijks insecten zien. Eentje in de bus. Ook geen vogeltjes dus, behalve die twee die we op het strand zagen. Gaan we onderzoeken🕵️

Nog een videootje gepost over de functie van het zebrapad hier.
Morgen onze laatste dag aan zee en dan de bergen in! 🧗‍♂️

Spoorboom achtertuinWarenhuisHoogbouw

1. Warner:
    19 februari 2024
    Zou de trein daar ook voor de deur stoppen?
    en geluidsnormen? Nóóit van gehoord….
  2. Jasper:
    19 februari 2024
    Als dat een rustdag is, hoe ziet een normale dag er dan wel niet uit? Voorbereiding op de hoogtestage zeker.
  3. Marijn:
    19 februari 2024
    Lekker oversteekje idd.. ze kennen natuurlijk ook geen zebra’s!
  4. Peter:
    19 februari 2024
    Amsterdam is er niets bij met het oversteken van eendrukke weg

Jouw reactie